Sunday, June 28, 2015

Jucariile educative au un rol esential in viata copiilor nostri

Orice apreciere adusa copilului meu imi face inima sa tresalte de bucurie si sa se umple de satisfactie ca eforturile mele au dat roade. Trebuie sa recunosc ca pe langa dragoste, afectiune si indrumare, inteligenta si creativitatea baietelului meu au fost stimulate cu ajutorul jocurilor si jucariilor.

Jucariile au reprezentat si cred ca vor reprezenta in continuare motive de discutie: eu consider ca are prea multe, iar lui nu-i sunt niciodata suficiente. Are o colectie impresionanta de puzzle-uri, carti de colorat si de povesti, masinute, figurine, masti si costume cu Spiderman si Batman, jucarii de exterior, jocuri cu lego city, lego chima si jocuri cu lego star wars. Mai nou a descoperit Lego Ninjago...

http://www.copil.ro/seturi-jucarii-lego


Mi-am dat seama ca piticul meu e un mic profitor. De ce? Imi amintesc ca intr-o zi i-am explicat ca oamenii isi schimba gusturile si ca trebuie sa guste un fel de mancare pentru a-si da seama daca ii place sau nu, fiindca ceea ce azi iti e pe plac, maine e posibil sa-ti displaca si invers, iar el se foloseste de aceste informatii ca sa-si argumenteze  dorinta lui de a avea cat mai multe jucarii. Cum aude ca-i spun ca are destule, imi da imediat replica: "Mami, trec prin schimbari, ai uitat? Daca azi imi place ceva, maine e posibil sa-mi placa altceva. E normal, asa suntem noi, copiii!"

In aceste conditii, ce pot sa-i mai spun? Are dreptate! In defintiv, daca l-as contrazice e ca si cum as dezminti cele spuse de mine si nici macar nu am nimic impotriva jocurilor Lego, dimpotriva, le consider informative, educative si distractive in acelasi timp. Acestea sunt capabile sa sporeasca capacitatea celor mici de a rezolva diverse probleme, impun implicarea acestora si nu le permite sa se plictiseasca. Pe langa toate acestea, nu sunt genul de parinte care sa inhibe curiozitatea copilului meu, ci din contra, imi doresc sa i-o cultiv, pentru ca sunt constienta ca aceasta vine la pachet cu intensificarea potentialului si a inteligentei sale. Atunci cand cumpar un joc Lego pentru copilul meu, in primul rand tin cont de varsta lui, pentru ca daca sunt mai complexe, risc sa le cumpar degeaba sau sa le cumpar pentru a le rezolva eu sau sotul meu. Prefer sa-l las sa faca greseli, sa fiu ghidul sau, nu doar un executant care sa nu-i permita sa-si puna mintea la contributie. Probabil ca tot din cauza faptului ca incerc sa fiu o mamica responsabila, avem de fiecare data aceste discutii, pentru ca nu as vrea sa creada ca totul i se cuvine si vreau sa-l responsabilizez intr-un fel sau altul si desi cedez in fata dorintelor lor, nu vreau sa-si inchipuie ca ii ofer jucarii din cauza ca imi cere el, ci pentru ca le merita si le consider niste jucarii educative. Chiar daca nu consider un lucru tocmai rau ca in zilele noastre copiii se nasc inconjurati de tehnologie ultramoderna si stiu sa o foloseasca din primii ani de viata, sunt constienta si de efectele negative ale acestui lucru, pe care incerc sa le diminuez prin jocuri creative si de exterior. Imi place sa ma joc alaturi de el, sa-l observ, sa vad ca imaginatia lui nu are limite si sper doar sa-i fiu un bun partener de joaca.




O sa ador sa-l vad cum ansambleaza piesele Lego Ninjago si sa-i ascult povestile pe care le va construi in jurul lor. Cand este vorba de jucarii, stiu deja locul de unde o sa i le cumpar, mai exact de pe site-ul copil.ro. De ce? Din doua motive: pentru ca niciodata nu m-au dezamagit, dar mai ales datorita campaniei umanitare in care sunt implicati si care i-au facut sa creasca enorm in ochii mei. Astfel ca pentru a o ajuta Anamaria Gogu, o fata de 17 ani, din Timisoara, pe langa seturile LEGO pe care intentionez sa le cumpar, voi achizitiona si minifigurine LEGO® originale si chiar daca nu mi le pot alege, stiu ca piticul meu o sa fie incantat de orice va primi, iar eu cu doar 12.99 lei, voi putea contribui in redarea zambetului unui copil.


P.S.: Lasati-va copiii sa fie copii! La urma urmei voi hotarati daca vreti sa aveti un copil cuminte sau  cu minte...

3 comments:

  1. Intotdeauna jocurile educative au reprezentat distractia maxima pentru cei mici.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inteligenta copiilor poate fi stimulata in mod distractiv, iar asta nu poate decat sa ne bucure...

      Delete
  2. Sunt de acord cu tine, jucariile sunt educative si necesare pentru o dezvoltare armonioasa a copiilor.

    ReplyDelete