Tuesday, August 11, 2015

Prefer altfel de jocuri

Dupa o iesire in oras cu baietelul meu, am hotarat sa mergem si la locul de joaca, iar pentru ca afara era mult prea cald, mi-am zis ca un loc acoperit e cea mai buna alegere. Cea mai proasta decizie din viata mea! 

Nu stiu cum se face ca desi acasa este total dezinteresat de PlayStation, acolo toti copii, inclusiv piciul meu, jucau un joc pe rand ca sa nu se certe si pareau foarte entuziasmati. Pana sa ma dezmeticesc si sa vad in ce consta acel joc, deja era prea tarziu. Am cautat ulterior jocul respectiv si era destinat copiilor de peste 18 ani si totusi copii mult mai mici aveau acces la el. Ca sa intelegeti mai bine, era vorba de furturi de masini, de motociclete, impuscaturi si violenta verbala (in limba engleza). 

Eu inteleg ca astfel de jocuri atrag, pentru ca acasa nu au acces la ele, dar atata timp cat eu platesc pentru ca pustiul meu sa se simta bine, as prefera sa aiba jocuri de strategie pentru baieti sau jocuri cu Sofia Intai pentru fete. Consider ca nu sunt la varsta la care sa deosebeasca binele de rau si nu-mi place sa vada sangele impuscatilor nici macar intr-un ecran. Oare oamenii care au adus jocul respectiv acolo stiu ce implicatii poate avea acest lucru minor in cresterea copiilor si cat de rau poate sa le dauneze? Probabil ca daca ar avea habar de urmarile ce le-ar putea avea, s-ar gandi de o mie de ori inainte de a achizitiona un astfel de joc.

I-am explicat copilului ca eroul din joc e de fapt un personaj negativ, care dupa cum a putut vedea sfarseste prin a fi impuscat de politisti sau arestat. Sunt sigura ca va uita jocul respectiv curand si o sa aleg locul de joaca din parc, jocurile pe calculator in detrimentul acelui spatiu de joaca.

No comments:

Post a Comment